mandag 5. desember 2011

Luke 5 - Rachel radbrekker schlägere!

Jeg må si jeg er imponert! Jeg brukte faktisk litt tid på radbrekkingen av låta i luke 4.- Denne her klarer de ikke så lett, tenkte jeg. Så feil kan man ta. Bare for å si det slik. Her er resultatet om du putter min radbrekkede tekst inn i google-oversetter:









Overøs me with kisses, beibi
Love me in your arms
Roll me in class sheets

I will never in port 

Og her er originalen:

Cover me with kisses baby 
cover me with love 
roll me in designer sheets 

I'll never get enough 





Ikke helt det samme, så det er godt gjort å se sammenhengen umiddelbart. Jeg gjør som herr. Skogseth tar av hatten for Henrik og Ingrid. Låta vi skulle fram til igår var "Call me" fra "Soundtracket til American gigolo"  av Blondie fra 1980.  Gratulerer. Stillingen er nå 3-1 Ingrid og Henrik -Tore. 

Moro med en duell, men enda morsommere hvis flere melder seg på! I dag skal vi tilbake til 50-tallet. Låta jeg har radbrekket denne gangen er ikke like opptatt av kjærlighet og sex og sånn...men den var en megahit. Den lå sju uker på førsteplass i USA og gikk også til topps i Storbritannia. Her er dagens utfordring.

Jeg skal fram til:
1. tittel
2. Hva het låten på B-siden av singelen?
3. Artist
4.Årstall

Survepetter satt der på en kampestein.
I et hjørne for seg sjøl satt han og grein
Betjenten sa “Hei, kompis, ikke vær så slakk.
Kan du ikke finne en partner, finn deg en krakk.

Lykke til!













2 kommentarer:

  1. Gubben og Gumman sier
    1.Jailhouse rock 2. Treat me nice 3 Elvis Presley 4. 1957

    SvarSlett
  2. Dette var selvfølgelig helt rett igjen. Dagens oppgave kommer om litt. Følg med!

    SvarSlett