mandag 27. august 2012

Rett i kroppen.

Denne uka er det mye på tapetet. Vi skal få tid til trening, fotballkamper, jobb og reiser, både for liten og stor. Mat må vi likevel ha. Det er ofte fristende å ty til lette løsninger." Rett i koppen" går kanskje rett i kroppen, men er ikke rett for kroppen! Posesuppe laget på 2 minutter er ikke akkurat kraftkost å bli mett av.

Kan man planlegge hurtigmat da? Går det an å få i seg noe sunt som gir Kindereggeffekten? Hurtig, mettende og sunt? Vi legger til et fjerde moment - maten skal helst smake godt også.

Kanskje ukas meny kan være til hjelp?

Meny uke 35

man - Kjøtt og -linsegryte med tomat og gulrot (Bruk karbonadedeig) 15- 20 minutter
tir    - Høstomelett m/salat og grove rundstykker (Med høstens smaker -kantarell f.eks) 15 minutter
ons -  Thaiwok med torsk,reker,sukkererter, gulrot,paprika (serveres med naturris)- 20 minutter
tor -   Karbonader m/makoronistuing og erter (fullkornsmakaroni) - 15 minutter 
fre -   Pappas pasta m/bacon, paprika og fløte (fullkornspenne) - 20 minutter
lør -   Tacolefser med kylling,guacamole, nachos og blandet salat - 20 minutter
søn -  Sushi (lakse og -tunfisknigiri/maki) -evt takeaway (Tar litt tid - men det er jo søndag)

Velbekomme!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar