søndag 7. oktober 2012

Barnas restaurant

Bildet er lånt fra freedigitalphotos.net
Eldstemann i huset på 8 er blitt hekta på programmet "Barnas restaurant" på NRK. Det er jo suverent, for det betyr at han prøver ut ny mat og spør om å få være med på kjøkkenet. Ukas prosjekt er å lage en tre-retters middag til bestemor og bestefar som kommer på søndagsmiddag. Vi har trålet kokebøker og bestemt oss for en fin meny (som ikke kan røpes her da det skal være en hemmelighet). Det blir stas, tenker jeg.

I morgen har han også bestemt middag der han til og med har skrevet handleliste. Jeg kan bli vant med dette gitt, men det blir vel en del mammastyrt matlaging i starten :)

Jeg reiser forøvrig til Amsterdam denne uka, så da blir det ikke noen meny denne uka heller. Jeg gleder meg til indonesisk mat torsdag. Forøvrig vet jeg ikke hva uka bringer på matfronten. Skal prøve å ikke fråtse i pommes frites og majones.

I morgen blir det iallfall risotto med skinke og spinat, for det har 8-åringen bestemt, så det så!

Ha en fin (mat)uke.

Blogghilsen

Rachel


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar